Lang niet elke winkel doet er nog aan mee, maar in de bouwsector blijft het onverminderd populair: de folders. Elke maand worden deze zogeheten bouwmarkt folders met de nieuwste aanbiedingen en/of producten weer verspreid over Nederland. Ideaal voor bouwend Nederland om zo de beste deals voor hun bouwmaterialen, gereedschappen en accessoires te kunnen maken. Maar hoe komen deze folders tot stand en waarom werkt dit zo goed in de bouwsector?
Hoe komen bouwmarkt folders tot stand
De meeste bouwmarkt folders zijn tegenwoordig zowel offline als online verkrijgbaar. Dat betekent dat ze fysiek in de winkel leggen of bij jou thuis worden bezorgd, maar ook op het internet zijn in te zien. Vrijwel alle bouwmarkten kiezen ervoor hun folders te drukken bij online drukkerijen. Dit is niet alleen eenvoudig, maar tevens relatief voordelig (mede dankzij de schaalvoordelen). Over het algemeen heeft een bouwmarkt wel minimaal 1000 oplages nodig. Uiteraard kan er bij zulke aantallen worden gerekend op flinke schaalvoordelen.
Waarom werken folders zo goed bij bouwmarkten?
In Nederland zijn we gek op aanbiedingen, tijdelijke acties, kortingen, sale noem maar op. Voor producten in de bouwmarkt is dat niet anders. Bouwmarkten hebben daarbij veelvuldig zogeheten specialty goods in hun assortiment. Dit zijn producten met unieke kenmerken waar een consument veel moeite voor doet om het aan te schaffen. Een bouwmarkt folder kan daarin overtuigend werken voor de consument. Een flinke korting kan net verschil zijn in kopen of niet.
Wie maken gebruik van de bouwmarkt folders
Uiteraard zijn het de grote bouwmarkten die hier optimaal van gebruik maken. Met professionele, overzichtelijke en nette folders weten zij weer elke maand nieuwe consumenten aan zich te binden. Ook wanneer het bij een concurrent nog goedkoper verkrijgbaar is. Hier zien we ook weer de kracht van een folder. Met een goed ogend en strak design kan menig consument worden overgehaald. Vraag hiervoor een online drukkerij naar de mogelijkheden.